The Washington Post Gets Money From the Russian Government

wapo

Unlike the famous list of websites it helped slander together with Buzzfeed, the Washington Post actually takes money from the Russian government.

Earlier this week, Foxnews’s Tucker Carlson interviewed Erik Wimple from Washington Post and during their discussion, he brought up the indisputable fact that WaPo is cashing in beaucop dollars courtesy of the Russian government, literally, for publishing various pieces of propaganda known as native advertising within the “legitimate” content of the newspaper.

I bet you did not know that. Erik Wimple admitted that much to be true, just check out the video:

Long story short, the Washington Post receives money from the Russian government for propaganda hit pieces published in a section of the newspaper called Russia: Beyond the headlines.

Here’s an excerpt from an older Slate article from 2007, Hail to the Return of Motherland-Protecting Propaganda!  where they make fun of Washington Post’s pro Russia propaganda hit pieces:

Soviet propaganda hit the skids during the Gorbachev era, and as the empire broke up, its propaganda essentially vanished. But the heavy-handed purveyors of party-line orthodoxy and nationalist cant have returned with the rise of President Vladimir Putin, and a demonstration of this lost art’s resurgence can be found in a 10-page advertising supplement to today’s (Aug. 30) Washington Post, titled “Russia: Beyond the Headlines.” (It can also be viewed on the newspaper’s Web site.)

The Daily Caller also published an article in 2015 about Washington Post’s dubious editorial policy, namely  China, Russia Pay Washington Post To Publish Their Propaganda:

Chinese and Russian propaganda supplements are regularly included in The Washington Post, but the widely read newspaper won’t say how much money it gets on the deals.

 

China Watch – a China Daily publication – and Russia Beyond The Headlines – a Rossiyskaya Gazeta publication – have both appeared in the Post for years as paid advertising supplements. Both foreign periodicals are owned and operated by their respective governments.

All these facts are very interesting to say the least, if not hypocrite and disturbing, considering that WaPo played a big role in the fake news story which falsely claimed that 200 websites were Vladimir Putin’s shills. It slowly becomes obvious that the mainstream media is the real fake news.

Another interesting thing to consider is that Jeff Bezos who owns WaPo is also doing huge business deals with the CIA, while his readers are basically left in the dark about this blatant conflict of interests.

Amazon’s founder Jeff Bezos who is the new owner of Washington Post closed a $600 million contract with the CIA back in 2014, but the newspaper’s articles about the CIA are not disclosing these facts.